luni, decembrie 29, 2008

Lucruri bune despre un provider de interneți

În ultimele 2 săptămâni port discuții interminabile cu un provider de internet pentru ceva servicii speciale. Situația se prezintă în următorul fel: am cumpărat domeniu, vreau să găzduiesc un site și acest blog pe un server propriu (care face gălăgie într-o debara din a mea casă), am DNS-ul meu pe o mașină ce ține companie serverului din cămară. Totul frumos până aici. Am făcut niște calcule relevante la trafic și lățime de bandă și am cerut respectivului provider un 4 Mbps up/down garantat, FTTB (Fiber to the Beneficiary). Le-am făcut clară dispoziția de a plăti abonamentul lor extra-scump. Au fost și ei de acord pentru că, deh, le dau bani. Însă ne-am lovit de ceva probleme...tehnice. Eu doresc 2 fibre (up/down nebalansat, cu BGP pe al meu server) până în debara. Și doresc acele fibre băgate în echipamentul meu, ce știe conexiuni pe fibră optică pe lângă multe alte lucruri. Providerul respectiv mi-a spus, ok, facem, venim cu fibra la clădirea dvs., doar că nu suntem de acord să folosiți echipamentul propriu. Vă vindem două media convertere și plecați cu cablu STP către echipamentul dvs. Cele 2 media-convertere costă 220 euro fără TVA.
Am rămas un pic interzis. Uat ză fac, băi providere. De ce căcat să-ți dau 220 euroi fără taxe pe drăcoveniile alea dacă le am deja, pe ale mele?!? Răspunsul lor a fost unul demn de Stan și Bran: pentru că echipamentul dvs. nu este omologat de noi și nu putem garanta funcționarea! Deși nu le-a cerut nimeni să-mi garanteze funcționarea, deși sunt dispus să renunț la suport tehnic, deși echipamentul lor este făcut de același producător ca și echipamentul meu, deși modul de funcționare și configurare este identic, ei vrea bani. 220 euroi fără taxe și nimic mai mult.
Am stat și judecat problema și am ales să îi refuz domenște, ca un om cu maxim bun simț: plecați futu-vă rasa-n cur de jigodii, mă piș pe serviciile voastre și mă duc la ăilalți, concurența! Că ăia mă lasă să-mi folosesc echipamentele!
Așa că intru în noul an cu dificultăți de natură tehnică...

2 păreri avizate:

Anonim spunea...

Păi, na, ce vroiai? Nu trebuie să mai vândă şi eu ceva, acum, pe sfârşit de an? :))

Anonim spunea...

Absolut corect. Doar asa vor incepe sa inteleaga.

Trimiteți un comentariu