duminică, iunie 08, 2008

Despre oameni ocupati si ocupatii omenesti...

Preambul: Discutam acum cateva zile cu o prietena care-mi spunea ca se tot chinuie de vreo saptamana sa repare laptopul stricat. A apelat la un service de 'profesionisti', aia i-au spus ca este ok-reparat, a ajuns femeia cu dracovenia acasa si..ghici ce? nu merge. Asta in parte si pentru ca are un Fujitsu-Siemens Seria POS(Piece of Shit) -> Fac niste automotoare grozave (vezi Sageata Albastra) dar cand vine vorba de calculatoare portabile sunt la fel de priceputi ca romanii la facut bani... Sheesh.

Asta mi-a amintit cateva dintre chinurile personale avute cu dragii si ultra-simpaticii de la emag punct ro (uite, scarbelor, va fac si reclama!). Pentru inceput, sa va spun cum ca am asteptat o luna si un pic dupa un MacBook Air, iar cand a ajuns laptopul era, defapt, varianta cu SSD (cu vreo 700USD mai scumpa) - in niciun caz varianta comandata. Merita mentionat, iarasi, cum ca idiotii au trecut produsul asta ca fiind IN STOC, cu stoc suficient (>10 bucati). Caca. Bullshit. Nu aveau nici macar un pliant cu MBA, d-apai super-notebook-ul!
Dar asta este o intamplare, imi tot spun, este vorba despre un produs exotic si deh...sunt niste timpi de asteptare...
Revenind la probleme mai vechi, sa va povestesc o patanie legata de un hard disk cumparat de la ei. Asadar:
M-am dus anu' trecut, prin noiembrie, sa imi cumpar un HDD nou pentru un laptop vechi. M-am plimbat prin tot site-ul ala, am ales produsul dorit, i-am sunat, mi-au confirmat ca il au in stoc. I-am rugat sa mi-l trimita acasa ca tot locuiam (pe atunci) la vreo 3 statii de 41 de depozitul lor si mai si munceam in aceeasi cladire in care aveau ei showroom-ul. Zis si facut, bla-bla-urile de rigoare, a doua zi, pe la ora 18:30 imi batea baiatu' de la curierat la usa cu o cutie de la emag. Am platit, am semnat, am deschis cutia si...soc! Desi comandasem atat online cat si confirmat telefonic un Seagate 2.5'' 160Gbytes 5400rpm S-ATA Drive, am gasit in cutie un Hitachi 80GB si P-ATA, pe deasupra. Asta desi platisem pentru HDD-ul dorit... Ok, mi-am zis, se mai intampla, hai sa fiu intelegator - sunt niste idioti. Am sunat, m-am recomandat, le-am spus care-i problema. Raspunsul: veniti maine cu HDD-ul la noi la sediu si il schimbam! Ok, a doua zi am trecut pe la ei in pauza de pranz (avantajat de faptul ca lucram fix deasupra showroom-ului lor). Le-am dus HDD-ul asteptand sa imi dea produsul comandat. La receptia HDD-ului primit, un tip imi spune "Dom'le, da de ce l-ati desfacut?" Am ramas perplex. Nici macar nu am apucat sa raspund, ca tipul continua: "Acum noi ce facem cu el, ca l-ati scos din ambalajul original". Am replicat cu un "Futu-ti mortii ma-tii" (in gand) si un evident "Pai cum era sa-l montez daca nu-l scoteam din plastice?!?" prin viu grai. A mormait mortul ala ceva si a mers spre depozit, sa-mi aduca Seagate-ul. S-a intors dupa vreo 10 minute cu o 'veste proasta': "Ne pare rau, nu mai avem pe stoc Seagate 160/SATA!" I-am spus cum ca imi confirmase telefonic o pipita de la ei ca il au pe stoc, in plus, pe site scria mare "IN STOC". Tipul ca nu, nu este, nu a fost, nu crede ca va fi prea curand. Si imi propune vreo 2 alternative. Eu o tin sus si tare ca vreau HDD-ul ala, daca nu, imi vreau banii inapoi. Si scandal cu asta de la service, scandal cu ala de la vanzari, scandal cu cine am apucat. Pana la urma mi-au dat banii inapoi, am mers la un alt magazin si am luat de-acolo ce imi trebuia.
Toate bune si frumoase pana cand, peste vreo 10 zile parca, ma suna o tanti de la emagi si ma intraba daca nu mai vreau hard disk-ul ala, ca tocmai ce au primit vreo 10 bucati... M-a pufnit un ras isteric de-a dreptul, am refuzat-o intr-un mod nu tocmai...ortodox si le-am promis ca daca ma mai deranjeaza in vreun fel, o sa le dau foc. Literalmente o sa le dau foc. Cu benzina, catalizator si scanteie. Ca la carte.
Asadar, experienta mea cu emag a fost una destul de lunga (prima comanda prin 2005) si destul de...prapastioasa. O relatie love-hate... Au fost momente cand eu am gresit si m-am intors cu coada intre picioare si un buchet de flori si multe momente cand ei au gresit si s-au intors cu un telefon plin de smiorcaieli si promisiuni de mai bine... Pana la urma am ales sa incercam. Ne leaga prea multe. Am zis ca mai bine facem un compromis, eu renunt la orgolii absurde, emag a promis ca de-atunci inainte o sa se gandeasca de doua ori inainte de a deschide gura...

0 păreri avizate:

Trimiteți un comentariu