marți, august 19, 2008

I Iphone!

Săptămâna asta se lansează Iphone 3G la noi în ogradă. După cum probabil aţi citit pe şpe'mii de bloguri şi alte asemenea, Orange a făcut repede şi peste noapte un sistem de pre-register pentru telefonul magic. O pagină unde te înscrii (Bahoi, sper că citeşti, frate! :)) ), laşi niscaiva date de contact şi te sună portocalii până pe 22 august să te întrebe dacă vorbeai serios şi chiar vrei jucăria. Dacă raspunsul este afirmativ, o să-ţi confirme şi preţul aparatului la conectare...
Şi aici se naşte dilema. La Franţia, la Orange la firmă, boşii au hotărât să păstreze pricingul stabilit de Apple, respectiv 199 USD + taxe pentru varianta cu 8GB si 299 USD + taxe pentru varianta cu 16GB, fie alb sau negru. Preţurile sunt grozave, zic eu, mai ales pentru românul avid de pomană americănească şi se traduc in aprox. 6.5 milioane d'ăia vechi pentru 8 Giga respectiv 9 milioane pentru 16 Giga. Abonamentele, în schimb, sunt mare secret de stat!
Aşadar, am apelat la bun simţ şi logică pentru a intui preţul abonamentelor. Am plecat de la premisa că vor include servicii 3G, ceva trafic lunar şi un pic de videotelefonie (inutilă din perspectiva utlizatorului de iphone, dealtfel). M-am uitat pe oferta lor, am scărpinat capul, mi-a dat 'cu virgulă' aşa că am apelat la soluţia facilă şi anume am sunat un amic care-şi face veacul pe la Orange, ca muncitor supra-calificat... Iată porţiuni ale discuţiei:

Eu: Bă, îmi iau Iphone, d-ăla, de la voi de la uzină?
El: 'ţiei pă dracu! E scump abonamentu mă!
Eu: Cât?
El: Nu-ţi zic, 'te dracu!
Eu: Nu fii vacă, spune un preţ, că doar nu dai de la tine!
El: Bă, apelez la deducţia ta matematică şi nu-ţi dau mură'n gură că tu scrii pe blogu' ăla al tău şi se prinde careva şi mâine-poimâine mă vezi în stradă, cu rata la Sandero neplătită!
Eu: ... sunt numai urechi!
El: Faci contractul pe doi ani, dai cam 180 euroi pe telefon cu TVA cu tot şi în cei doi ani mai dai vreo 1000 euroi pe puţin la abonament!
Eu: (calculez cu aproximţie 1000:24 egal 41) Păi şi ce draci îmi dai de ăia patruji' de euro lunar?
El: nişte trafic lunar 3.5G, vreo 100 de Mega şi... multă sănătate, să ne vedem de ziua ta!
Eu: şiiii... un minut, acolo, ceva... nişte e-mail push, un pic de VPN, poate nişte video call-uri, o măslină, o scobitoare, un ceas chinezesc?!?
El: (consiprativ, îngrijorat) Deja am spus prea multe...
Eu: 'te mă dracu' d-aici cu Oranju' tău cu tot! Nu te impacienta, o să scriu pe blog despre asta da nu dau nume...
El: Apropo băi, să-ţi plăteşti dracu' factura la Orange! Hai că închid, zbiară nevastă-mea că... ceva cu câinele!

Trecând peste amuzamentul situaţiei în, preţurile (dacă vor fi confirmate vineri) nu mă surprind. Defapt, consider că sunt mai mult decât cinstite, pe măsura aparatului ăsta. Eu unul o să cumpăr unul, chiar dacă abonamentul se dovedeşte a fi un pic mai scump decât cei 40 şi ceva de euro! (nu ştiu dacă au şi TVA sau îl iei separat :) )

3 păreri avizate:

Old but New spunea...

de ce vrei tu neaparat cu ab? un amic de-al meu are aifon de asta de acum juma de an, de la ( si el la randul lui of course) un amic care aduce tot felul de treburi din astea din afara. so, nu mai bine iti iei la liber si faci ce vrea muschiu tau?! zic si eu

Anonim spunea...

Probabil are modelul vechi care nu avea 3G! Asta e lansat acum putin timp! Stie Ionutz de vorbeste! Si in UK tot cu abonament e doar la o singura companie de telefonie mobila care se cheama O2!

URA!

Zaply spunea...

Ahahahahahaaaa.... Iti iei aifon! ahahahahahahaaaaa!!!
Pai si cum naiba mai faci misto prin bodegi de aia care si-l scot pe masa? Il tii in poseta si te faci ca nu stii despre ce e vorba? ;)

Trimiteți un comentariu