joi, mai 22, 2008

"pasionat de audio"

La dracu'. Nu pot sa incep altfel postul asta decat asa.
Intamplare:

Astazi, pe la 8 si-un pic, in fata blocului in care locuiesc, in Dr. Taberei:
2 cocalari sprijineau 2 masini. Una dintre ele Dacia SuperNova (sau doar...Nova) cealalta un Ford Capri (m-a ajutat un prieten sa descopar modelul dupa indelungi descrieri). Fordul de prin '88 si dacia de prin '98. Le luam pe rand:

1. Ford Capri - Galben. ca lamaia. mai galben decat un Taxi. Plastice (spoilere - sunt completat din public) de culoare neagra in fata, spate si laterale. Un eleron (nu stiu daca asa se numeste piesa respectiva) de culoare i-shit-you-not verde, lipit pe portbagaj. Jante de 16''-17'' (nu am stat cu rigla pe ele) cu spite verzi si interiorul spitelor vopsite in galben. Dar se vedea clar ca lumina crepusculului ca erau vopsite cu spray-ul de retus :))
Sticker-e cu "AMG", "Brabus", "Konig", "Borla" si cel mai enervant - "Audiobahn" si "Bose"
Portbagajul era deschis. In portbagaj, ceea ce cocalari numesc "tub de bas" - o ordinarie de incinta din PVC cu un difuzor de cacat pe la vreo 12" si cam 299 RON in Carrefour, un condensator plin de led-uri si briz-briz-uri si un amplificator ('statie' - pentru aceeasi cocalari) pe care nu am reusit sa o indentific. Muzica data foarte tare - o manea-electro sau ceva de genul (sper sa nu jignesc ascultatorii de muzica electro dar nu am gasit o alta asociere, pe moment). Sub-ul ala distorsiona de parca era 'condus' de un amplificator Powasonic sau Suony, 'satelitii' ragaiau ca dracu' la interior (probabil si 'ajutati' de tabla veche de cel putin 20 de ani)

2. Dacia - Alba, cu eleron maaaare pe portbagaj, jante de 15''-16'' vopsite in negru, o gramada de stickere pe spate (printre care si unul cu "LOGAN" =)) ), multi papitoi de plus la interior, agatzati de oglinda centrala, stegulete si kkturi, un mare fular cu Steaua plafonul ala din spatele banchetei. Iarasi, omniprezentele "Borla", "Konig" si compania.

Astia doi vorbeau (a se citi - tipau) iar unul dintre ei a spus ceva de genul:
"Frate, am bagat bani in muzica (n.r. - audio din Ford) ca sunt pasionat rau de tot de audio, frate!"
Celalalt - "Cati watti are asta? (n.r. - subwooferul)"
Asta - "1800, frate! se simte, ah?!'


Asta a pus capac. Asa ca o sa refulez aici:

Bah boule. Sa le luam pe rand:
1. Ti-ai pus un sticker "Audiobahn" pe masina, fara sa stii ca nemtii aia sunt cei mai selecti integratori de sisteme audio de pe planeta, pe langa ei, cacatii de la West Coast Customs sunt un fel de 'service auto si tinichigerie". Nemtii aia pe care ii expui tu cu mult 'stil' pe lateralul Fordului din '88, nu integreaza sisteme audio decat dupa ce iti tin masina vreo' 1-2 luni in laboratoarele lor pentru a face calcule acustice. Echipamentele puse de oamenii aia in masina variaza (de la cele mai ieftine la cele mai scumpe) intre Boston Acoustics (un subwoofer entry-level costa cat Fordul si jumatate din familia ta) si Dynaudio (nici sa nu indraznesti sa pronunti, nu incerca - un setup Dynaudio poate costa intre 450.000 euro si cateva -multe- milioane de euro).
Bose, pe de alta parte, nu vinde retail (la magazin, pentru tine) echipamente audio pentru masina. Dealtfel, singurii integratori Bose sunt cei de la Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volvo si 'suratele' lor de lux si super-lux".
Sa iti spun altfel - un subwoofer Bose (daca il poti numi asa pentru ca este vorba de o intreaga 'platforma', cu cel putin 3 incinte cu dif-uri de putere, diametru, setup, order si raspuns in frecventa diferite) costa cam cat rinichii tai vanduti cand aveai 17 ani (si, presupun ca erau ceva mai 'fresh' decat acum).

Pe de alta parte, 'setup-ul' tau - constand din subwoofer DynaMax (299RON la carrefour), condensator (1 Farad True Capacity =)) ), un amplificator Sonashi (1800W - ~25 W / canal 'reali' si, hai, maim 80 in punte) costa cam... 500 RON. Pai mah idiotule, tu, mare pasionat de audio... cu 500 RON nu cumperi nici macar o telecomanda de la Bose sau Dynaudio!
Si pentru viitor (nu al tau, al tau este compromis) - Daca pe capacul de praf de pe subwooferul tau scrie mare '1800W', iar pe amplificator scrie la fel - uite aici un mic 'tip' - Nu au nici macar 100 W RMS masurati in punte, la 1 Khz. Pentru ca, daca in masina ta ai fi avut 1800 W RMS (a se citi - sonorizarea dintr-un club bine pus la punct), s-ar fi scuturat toate tablariile de pe Fordul ala amarat!

...La dracu!

1 păreri avizate:

Anonim spunea...

Ma nene, hai ca mi-ai placut! Habar n-ai despre masini, da' la "audio" te pricepi. ;)
Hai bafta, keep up the good work!

Trimiteți un comentariu