marți, septembrie 16, 2008

Cu metroul pana la autostrada

...ca sa citez evz.ro. Astazi, directorul de dezvoltare al Metrorex, stiti voi, compania cu metrou', a anuntat ca pana la sfarsitul anului extensia magistralei 3 de metrou - N. Grigorescu 2 -> Policolor - va fi data in exploatare. Vestile bune nu se opresc aici, ne informeaza acelasi dom' director, pentru ca deja s-au depus documentele pentru obtinerea documentatiei (!) de participare la licitatia(!) pentru constructia magistralei 5 de metrou - Dr. Taberei -> Universitate - cu 9 km de cale dubla de rulare si 14 statii.
Imi incalzeste sufletul aceasta veste ;) insa nu ma pot abtine de la cateva intrebari:
1. Metrorex este Regie Autonoma ce are in folosinta si dispozitie magistrala de metrou. De ce este necesara o licitatie pentru lucrarile de constructie a magistralei 5? Daca nu ma inseala dreptu' administrativ, legea spune ca Regiile Autonome, avand dispozitie asupra bunurilor, deci bunuri in patrimoniu, dispune licitatie catre subcontractori pentru executarea de lucrari. Asta este ok, perfect normal pentru orice colt de lume civilizata. Asadar, la ce licitatie participa ca si contractor, R.A. Metrorex?

2. Proiectul a fost estimat la 624 milioane euro. Banii din bugetul propriu, din bugetul M.L.P si cel al M.T. de care Metrorex inca apartine pentru lucrarile de montaj si exploatare a caii de rulare pentru metrou. Acesti bani ar trebui cheltuiti in baza unui buget, pentru terminarea lucrarilor la magistrala 5. Proiectul anterior, cel pentru dezvoltarea magistralei 4 - Gara de Nord -> 1 Mai - a fost estimate la aproape 80 milioane euro la data demararii lucrarilor, si anume 1998, iar la data curenta, cand doar 4 din cele 7 statii proiectate sunt definitivate, costurile au fost recalculate la peste 300 milioane euro. Asadar, pastrand proportiile si intr-un veritabil specific romanesc (scuzati exprimarea de duzina), ma astept ca magistrala 5 sa coste, defapt, 2.4 miliarde euro. Bani care se vor reflecta in taxe si scumpiri. Taxa de tunel si Taxa de iesire din tunel. Sau ceva asemanator

Conferinta de presa a Metrorex privind lucrarile de extindere a Metroului din Bucuresti doreste sa aduca transparenta in ceea ce priveste planurile de lucrari. Si reuseste sa aduca ceea ce a devenit deja a doua natura pentru orice figura publica din tara asta: campanie electorala. Asta pentru ca numai D-zeu si Chuck Norris pot spune cu precizie de ce o Regie Autonoma pesedista de cand cerul si pamantul, duce un proiect la bun sfarsit tocmai cu cateva luni inainte de alegeri?

1 păreri avizate:

Adelina spunea...

si tu acum, de ce sa nu fie licitatie, de ce sa nu ingrase metroul inainte de alegeri, de ce sa nu puna taxe pe uzarea scarilor fixe si rulante? de ce sa nu fraiereasca in continuare, cand merge atat de bine?
in alta ordine de idei, R.I.P. tramvaiul 27!

Trimiteți un comentariu